Köp- och leveransvillkor

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas till dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan görs direkt med oss. Produktspecifika frågor ska du därför ställa direkt till oss.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 2-3 dagar. OBS!Vid stora reaperioder efter jul och midsommar kan det ta något längre tid 2-5 dgr. Det går också bra att hämta sin vara i Showroom i Tullinge, Stockholm. Maila då ekobarn@kundservice.se så justerar vi fakturan i efterhand.

Leveranssätt

 Små paket levereras direkt i lådan medans större aviseras via postombud.Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning är alltid den samma för kläder 29 kr. För leksaker och tyngre varor är frakten 39- 49 kr. (detta meddelas i texten). Vid ordervärde överstigande 500 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

Reklamation

Har du fått fel vara eller varan är defekt kontakta Ekobarn på kundservice@ekobarn.se så fort som möjligt så åtgärdar vi det snarast möjligt. Givetvis står Ekobarn för alla fraktkostnaderna.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Ej uthämtade paket debiteras med 300 kr. Hämta alltid ut ditt paket och maila oss om du vill returnera så justerar vi fakturan efter det.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Ångerrätt och Byte

Full returrätt i 14 dgr efter att du mottagit varan, enligt konsumentköplagen. Du kan välja att returnera varan eller byta mot en annan vara. Varan skall vara i samma skick dvs oanvänd och med tags/lappar kvar. Skicka med din ordersedel och eller skriv egen lapp där det framgår vad returnerar och vad du eventuellt vill byta till. Retutporto står du själv för. Vill du byta står Ekobarn för frakten tillbaks till dig.

Returadress:

Ekobarn Jessica Slatter Lundwall, Katrinebergsvägen 191, 146 49 Tullinge

Har du fått fel vara eller varan är defekt kontakta Ekobarn på kundservice@ekobarn.se så fort som möjligt så åtgärdar vi det snarast möjligt. Givetvis står Ekobarn för alla fraktkostnaderna.

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Vid frågor kontakta Ekobarn på kundservice@ekobarn.se eller mobil 0739 845894. Jag har inte alltid möjlighet att svara så enklast är att maila eller lämna meddelande.

Välkommen med din order!

Drift & produktion:  Wikinggruppen